1 februari 2011

BRODERI

I julas blev jag helt plötsligt sugen på att brodera, hellst en kudde med mönster av den Danska textilkonstnären Clara Waever. Men sen bestämde jag mig för att rita ett eget mönster. Två kvällar/nätter har jag suttit och pillat med det och här ser ni resultatet. (Fast när jag tittar på det nu, vill jag göra några ändringar till.) Sen återstår bara att köpa broderigarn i ull och sätta igång!
This Christmas I got a very sudden craving for doing embroidery, preferably a pillow with design by the Danish textile designer Clara Waever. I then decided to make my own design. I've been at it for two evenings/nights and this is the result. (Looking at it now though makes me want to do a few more adjustments.) After that, all I have to do is to buy embroidery yarn in wool and get to it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar