10 maj 2011

ARSENIKFRI

Nästan hela helgen spenderades med att tapetsera och måla i studion. När jag var hos mamma senast fyndade jag nämligen gamla tapetrester på hennes vind, som jag blev sugen på att använda. Det var verkligen skönt att se att flera av dem hade stämplar på baksidan med texten "arsenikfri" eller "giftfri". Nu har jag bara några småsaker kvar att ordna med innan jag bjuder in er till mingel med rosa bubbel och fina barnkläder!
Last weekend was spent with decorating the studio. When I was last visiting my mother I discovered very old and lovely scraps of wallpaper in a few boxes and bags in her attic. So I used these and also did some paining. It certainly was very relieving to see that some of the wallpapers were stamped with the words "free of arsenic" or "free of poison" on the back. Just a few more things to fix now before I can invite you to a do with pink fizz and fab children's clothes!

2 kommentarer:

  1. Rolf P10.5.11

    Så bra! Då kan vi lugnt inandas den fina atmosfären i din studio, såväl bildligt som bokstavligt!

    SvaraRadera