4 november 2011

A SINGLE MAN

I gårkväll när jag hade nattat gluttarna och inte hade lust att göra någonting såg jag A Single Man, av Tom Ford, med den underbara Colin Firth i huvudrollen. Jag har tänkt se den här filmen ända sen den kom ut 2009 och den var SÅ bra, (jag grät hela eftertexten)! Colin Firth spelar mot Julian Moore, Matthew Goode och Nicholas Hoult. Filmen är otroligt fin både till handling och utseende. Den utspelar sig på 60-talet och tiden känns väldigt fint skildrad. Jag gillar speciellt att färgmättnaden skiftar med huvudpersonen Mr Falconers humör. Se den!
Yesterday evening after putting my kids to sleep I watched A Single Man, by Tom Ford, with the most brilliant Colin Firth in the lead roll. I have been meaning to see this movie ever since it was released in 2009, and it was SO good! It also features Julian Moore, Matthew Goode and Nicholas Hoult. This is a beautiful picture, booth with regards to the story and the look. It's set in the 60' and it's very well made. I especially like that the colour saturation changes with the mood of the main character Mr Falconer. So, make sure to see this film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar