22 mars 2013

BO CHRISTIAN LARSSON: FALLING DOWN REDUX

Denna helgen är det sista chansen att se Bo Christian Larssons utställning Falling Down Redux på Borås Konstmuseum (tom söndag 24 mars 2013). Eftersom jag inte hade något speciellt inbokat i kalendern i dag så satte jag mig på bussen till Borås efter att ha lämnat barnen på skola/dagis. Det var verkligen värt resan, vilken fantastiskt fin utställning! Museet doftar småländsk furu av allt virke som använts till att omforma hela Konstmuseets nedervåning! Det jag tyckte mest om var små tavlor (Ghost) utmed en hel vägg där Bo Christian Larsson målat på gamla porträtt från 40-talet och jag älskade den magiska ugglegarderoben (eller The Hollow Beach som den heter)!
 The Hollow Beach, 2011 av Bo Christian Larsson 
 The Hollow Beach, 2011 av Bo Christian Larsson 
 The Hollow Beach, 2011 av Bo Christian Larsson 
Dragdoll 2012, av Bo Christian Larsson  
Dragdoll 2012, av Bo Christian Larsson 
The Hotel, 2011 & The Thinker, 2012 av Bo Christian Larsson
Lost and Found, 2009 av Bo Christian Larsson 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar